שוק הרכב היה ונשאר דינאמי מבחינת היצע ומחירים, בטח לאור השינויים החדים בנתוני מסירת הרכבים בארץ בתקופת הקורונה שבנקודות זמן מסוימות אף עצרו כמעט לחלוטין את המסחר. בהמשך לחוסר וודאות הכלכלי שפקד את רוב האוכלוסיה, תנאי הרכישה וההשכרה תמיד היו חלק בלתי נפרד משיקולי הלקוח כשזה מגיע לעסקה בסדר גודל של כמה עשרות אלפי שקלים.

אז מה מהאופציות הקיימות כיום בשוק היא המשתלמת ביותר? יצאנו לבחון את המצב כיום ולהשוות בין התנאים השונים בין ליסינג, חודשית או רכישה. חשוב לזכור שכשמדובר בקנייה לטווח ארוך ישנם גורמים נוספים המשפיעים על ערך הרכב כמו שחיקה והתישנות שבסוף היום גם הם תורמים בקביעת מחיר המכונית

 

some text

 

ירידת ערך
אמנם לא נעים להתעסק בנושא הזה עבור רבים, אז נגיע למספרים החשובים באופן ישיר. רכבים חדשים בארץ יורדים בין 5% – 7% ברגע שעלו על הכביש כשעברו מסטטוס של "חדש" ל"יד שניה".
בנוסף לכך, 15% נוספים בממוצע ירדו בשנתיים הראשונות בערך הרכבים עקב התיישנות, בלאי טבעי וחידושים של חברת היצרן.
בשנה השלישית ואילך הירידה תתמתן ל-13% מדי שנה.

רכישת רכב
ניתן לומר כבר בשלב הזה כי רכישת רכב כוללת בתוכה הוצאות אשר כלולות במירב עסקאות ההשכרה לרבות ליסינג כגון ביטוח,, שירותי גרירה ותיקונים, בנוסף לכך, לירידת מחיר הרכב אין השפעה עתידית על הלקוח מאחר והוא אינו מוכר את הרכב


ליסינג מול השכרת רכב
חשוב להבין את צרכי הלקוח על מנת להבין מה תהיה ההחלטה הנכונה עבורו, לצורך העניין, טווח המחירים של של ליסינג תפעולי שהוא למעשה קרוב יותר לתנאים המוצעים בהשכרת רכב (מחיר שכולל הוצאות נלוות כנ"ל) לעומת חברות שכרה עשוי להיות דומה באופן יחסי כשאנחנו מדברים על תקופות של חודש ומעלה. ההבדל המהותי מבחינה פיננסית היא המקדמה אותן דורשות רובן המוחלט של חברות הליסינג, אלפי שקלים אשר מועברים כתנאי מוקדם לעסקה – דבר שלא קיים בענף השכרת הרכב למעט פיקדון אשר מהווה אמצעי ביטחון ולא תשלום ראשוני.

ההבדל הבולט ביותר בין שתי השיטות הללו הוא ההתחייבות לאורך זמן, כך שבהשכרה חודשית אחד יוכל לעצור את תקופת ההשכרה בשעה שנוחה ומתאימה לו.

חשוב להבין שהרבה מהוצאות חברות ההשכרה הן למעשה הבדיקות השגרתיות שבין החזרת ללקיחת רכבים כך שהשכרה ממושכת מוזילה באופן משמעותי את המחיר.
בנוסף, השכרה מאפשרת את הדינאמיות שבשינוי והחלפת כלי הרכב במידה וקיימת אי שביעות רצון מהלקוח.